Tips voor Microsoft Word

Vorige
Inhoudsopgave maken per hoofdstuk met bladwijzers

Dit is een onderdeel van onze training Word voor gevorderden, in deze cursus komen nog veel meer handige efficiënte functies aan bod.

Stel u heeft een groot document, waarbij het overzicht verbeterd kan worden door per hoofdstuk een inhoudsopgave toe te voegen aan het document.

Dus u heeft al een inhoudsopgave aan het begin van uw document. Het betreffende hoofdstuk is al voor bereid met opmaakprofielen en niveaus voor het toevoegen van inhoudsopgaven.

Allereerst moet u de tekst van het hoofdstuk waarvoor u een inhoudsopgave wilt maken selecteren.

Vervolgens gaat u via het Lint naar Invoegen en klikt u op bladwijzer toevoegen, hier geeft u de naam van de bladwijzer, in het voorbeeld is er gekozen voor hoofdstuk5

Er mogen geen spaties in de bladwijzer naam voorkomen.

vervolgens klikt u op Toevoegen.

Bladwijzer Word

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hierna maakt u bovenaan het hoofdstuk ruimte, of u voegt u een nieuwe lege pagina aan het begin van het hoofdstuk toe.

U gaat met de cursor staan op de positie waar u de inhoudsopgave wilt toevoegen. Nu drukt u op de toetscombinatie CTRL - F9

Op deze positie verschijnen nu twee accolades {}

Hier tussen de accolades in typt u: TOC \B"Hoofdstuk5"

TOC = Table of Content

\B = Bladwijzer

"Hoofdstuk5" = de naam van de bladwijzer, geen spaties tussen \B en de tekst "Hoofdstuk5"

Vervolgens drukt op F9 om de velden bij te werken en vervolgens op ALT - F9 om de inhoudsopgave weer te geven, met als resultaat:

In onze training Word voor gevorderden komen nog veel meer handige efficiënte functies aan bod.