Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming! Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel.
Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet je dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis.
In deze praktische training leren we je het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden ben je in staat meer uit jouw klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Dat is erg prettig, want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!
Deze training is voor alle accountmanagers, die willen leren op een bewuste manier hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant.
Duur e-learningmodule: 136 minuten
Gemiddelde studiebelasting: 8 klokuren
3 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma.
In de training Klantwerving & Behoud verkoopprocessen worden de volgende onderwerpen behandeld:
Je krijgt bij deze training ook toegang tot een uitgebreid oefenprogramma.
D.m.v. vragen test je of je de stof voldoende begrijpt en klaar bent voor een eventueel examen.
Je kunt examen doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend certificaat kunt behalen. Zie www.examenbureaulsso.nl.
Deze training Klantwerving & Behoud verkoopprocessen maakt deel uit van de leerlijnen:
Als je ook de overige trainingen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je het betreffende salesdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.