Vorige

Communiceren via de telefoon

Wil je op een doeltreffende manier telefonisch contact leggen met je (potentiële) klanten? En op een oprechte manier nieuwe klanten werven?

Wanneer de telefoon voor jou dé manier is om klantrelaties op te bouwen en zaken te doen, dan is deze training zeker interessant voor je. Je leert initiatief nemen en de voordelen van je product overtuigend overbrengen.

Tijdens deze waardevolle en praktische training verhoog je je commerciële vaardigheden in telefoongesprekken met (potentiële) klanten, waardoor de verkoopresultaten nog verder zullen verbeteren.

Doelgroep

Iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en/of acquisitie wil verbeteren.

Studiebelasting

Duur e-learningmodule: 68 minuten
Gemiddelde studiebelasting: 4 klokuren

Online toegang

3 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma.

Resultaat

  • Je brengt jouw telefonische verkoop- en acquisitievaardigheden naar een hoger niveau.
  • Je bent in staat om op effectieve manier telefonisch contact te leggen.
  • Je bent in staat om klantgerichte en overtuigende telefoongesprekken te voeren.
  • Je ontwikkelt je commerciële gespreksvaardigheden en vraagtechnieken.
  • Je voert gesprekken in een voor jou natuurlijke stijl die aansluit op de klant.
  • Je stelt een persoonlijk actieplan op.

De inhoud van de training Communiceren via de telefoon

In de training Communiceren via de telefoon worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Aanpak en benadering van telefonische verkoop en acquisitie
  • Telefoneren vanuit jouw persoonlijke stijl
  • Openingen van een gesprek
  • Commerciële vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Optimaal inzetten van telefoonscripts
  • Ombuigen van eigen belemmeringen en overtuigingen
  • Behoeften onderzoeken
  • Overtuigend presenteren
  • Omgaan met weerstand
  • Vertrouwen winnen en impact hebben
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Je krijgt bij deze training ook toegang tot een uitgebreid oefenprogramma.
D.m.v. vragen test je of je de stof voldoende begrijpt en klaar bent voor een eventueel examen.


Examen

Je kunt examen doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend certificaat kunt behalen. Zie www.examenbureaulsso.nl.

Vervolgstudies

Deze training maakt deel uit van de leerlijnen:

  • Accountmanagement
  • Basis verkoopvaardigheden
  • Telefonisch klantcontact
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoopgesprekken

Als je ook de overige trainingen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je het betreffende salesdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.