De verkoper is een onderdeel van de verkooporganisatie. Om alle klanten goed te kunnen bewerken zal het bedrijf zich moeten bezinnen op de verkooporganisatie.
Zo kunnen wij ons de vraag stellen hoe groot deze moet zijn. Welke taken moeten worden uitgevoerd en door wie? Over het algemeen kunnen we zeggen dat één verkoper niet alle klanten kan bezoeken. Het zullen er meer moeten zijn, en hoe men de klanten over de verschillende verkopers opdeelt, is afhankelijk van diverse aspecten. We zien in de praktijk dat een van deze aspecten zo zwaar weegt dat het bepalend is voor de marktbewerking. De meest voorkomende indelingen zijn:
Tijdens deze training leer je hoe een verkooporganisatie opgezet kan worden en hoe de (interne) communicatie verloopt.
In de training Communicatie & Verkooporganisatie worden de volgende onderwerpen behandeld:
Je krijgt bij deze training ook toegang tot een uitgebreid oefenprogramma.
D.m.v. vragen test je of je de stof voldoende begrijpt en klaar bent voor een eventueel examen.
Duur e-learningmodule: 102 minuten
Gemiddelde studiebelasting: 6 klokuren
3 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma.
Je kunt examen doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend certificaat kunt behalen. Zie www.examenbureaulsso.nl.
Deze training maakt deel uit van de leerlijnen:
Als je ook de overige trainingen van één van deze leerlijnen met goed gevolg afsluit, ontvang je een waardevol vakdiploma. Zie www.examenbureaulsso.nl.