Vorige

Accountmanagement

Met de leerlijn Accountmanagement geef je je verkoopvaardigheden een stevige impuls en ontwikkel je je tot volwaardig salesprofessional.

Als professioneel verkoper wordt van jou verwacht dat je beschikt over kennis van algemene verkoopgrondslagen en principes, marketingbegrippen en inzicht in commerciële processen. Bovendien moet je de vaardigheden bezitten om een succesvol verkoopgesprek te kunnen voeren en te kunnen onderhandelen.

Deze kennis en vaardigheden doe je op in deze praktijk- en resultaatgerichte online leerlijn. Dankzij onze succesvolle aanpak ben je er niet alleen zeker van dat jij je zekerder voelt in jouw functie, maar zal je ook direct concrete resultaten zien in je werk.

Vooropleiding

Voor de leerlijn Accountmanagement is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een opleidingsniveau van minimaal MBO 3 of voldoende werkervaring gewenst.

Niveau

Het niveau van de leerlijn Accountmanagement is te vergelijken met MBO, niveau 4+.

De inhoud van de training Accountmanagement

Opzet leerlijn Accountmanagement

Deze leerlijn bestaat de volgende 18 online leermodules, die ook als losse trainingen gevolgd kunnen worden:

Resultaat

De algemene resultaten zijn:

  • Je ontwikkelt een authentieke stijl van communiceren en presenteren.
  • Je bent in staat om op correcte wijze verkoopgesprekken te voeren en om te zetten naar actieplannen.
  • Je leer accountanalyses te maken en deze om te zetten naar accountdoelstellingen.
  • Je leert een SMART strategie te maken.
  • Je leert een praktijkgericht accountplan te maken.
  • Je leert hoe je accounts beter kunt beheren.
  • Je bent in staat om bezwaren te pareren en om een negatief sentiment om te buigen naar een positief resultaat.
  • Je weet hoe je bestaande en nieuwe relaties kunt versterken.
  • Je leert betere marges te creëren.
  • Je creëert een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen en weet dit op een prettige manier uit te dragen.

Programma van de leerlijn Accountmanagement

  • Introductie tot accountmanagement
  • Verkopen en verkopers
  • De rol en taak als verkoper
  • De verkoopcyclus
  • Verkoopsystemen
  • Verkoopstijlen
  • Verkoopvaardigheden
  • Salesgerichte prijscalculaties
  • De succesvolle offerte
  • De eerste indruk
  • Het verkoopgesprek
  • Vraag- en luistertechnieken hanteren
  • Presentatietechnieken
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Persoonlijk actieplan

Totale studiebelasting

Duur leerlijn e-learning: 2.078 minuten (ca. 35 klokuren)
Gemiddelde studiebelasting: ca. 120 klokuren

Online toegang

12 maanden, inclusief toegang tot oefenprogramma’s online leermodules.

Examen

Je kunt examen voor de leerlijn Accountmanagement doen bij Examenbureau LSSO. Dit is een onafhankelijk bureau, waardoor je een waardevol maatschappelijk erkend salesdiploma kunt behalen.

Extra diploma’s

Na deze studie heb je alle salestrainingen uit ons aanbod gevolgd. Diverse combinaties van trainingen geven recht op deeldiploma’s, die je gaandeweg deze studie allemaal zult hebben behaald. Het zijn de diploma’s:

  • Basis verkoopvaardigheden
  • Beursverkoop en netwerken
  • Commercieel marktonderzoek
  • Marktbenaderingstechnieken
  • Pre-sales vaardigheden
  • Relatiebeheer
  • Telefonisch klantcontact
  • Telefonische acquisitie
  • Verkoop binnendienst
  • Verkoop buitendienst
  • Verkoopgesprekken

Met het voltooien van de laatste training bewijs je een allround accountmanager te zijn, wat tot uitdrukking komt in het nu behaalde salesdiploma Accountmanagement. Zie www.examenbureaulsso.nl.