Vorige

Klantgericht denken en doen

Klantgerichtheid is een actueel begrip en de meeste mensen kunnen zich er wel iets bij voorstellen. Toch is het écht centraal stellen van je klant en de klantgerichtheid van je bedrijf meten een heel ander verhaal. Met het juiste product of de dienst al in huis, helpen wij je om ook in de klantervaring het verschil te maken. Niet alleen face-to-face, maar ook in andere belangrijke contactmomenten. En niet alleen om nieuwe klanten te binden, maar vooral om loyale klanten te creëren!

Tijdens de training ga je praktisch aan de slag. Je vergroot je kennis en vaardigheden om klantgericht te acteren en gesprekken professioneel te sturen. Om het resultaat te borgen heb je de beschikking over uitdagend en praktisch lesmateriaal met de nieuwste inzichten, een online leeromgeving en e-coaching. Zo maken we het leren naast effectiever, ook leuker en makkelijker!

De inhoud van de training Klantgericht denken en doen

Doel van deze training:
Het vergroten van je kennis en vaardigheden om de interesse te wekken en gesprekken professioneel te sturen.

Voorafgaand aan de training Klantgericht denken en doen stem je, je leerdoelen persoonlijk of telefonisch met je trainer af. Op die manier sluit de training optimaal aan op jouw wensen en ambities. Onderstaande onderwerpen komen in de basis aan bod tijdens training. Uiteraard zijn aanvullende onderwerpen mogelijk.

  • Wat is klantgerichtheid en wat is klantvriendelijkheid?;
  • Wat betekent klantgericht werken voor jou?;
  • Drie musthaves voor een optimale klantbeleving!;
  • Wat vind jij belangrijk als je iets koopt?;
  • Welk bedrijf vind jij een topbedrijf? Waarom?;
  • Waar letten klanten op als ze binnenkomen?;
  • Hoe kan ik van een tevreden klant een loyale klant maken?;
  • Wat verwachten klanten tegenwoordig?;
  • Op welke wijze blijft je klant trouw?;
  • Op welke manier luister je actief en laat je dit ook blijken?;
  • Hoe maak je de klik? Oftewel, inspelen op verschillende communicatiestijlen;
  • Hoe kom je over op een ander?;
  • Kort en overtuigend presenteren van je boodschap of mening;
  • Hoe ga je slim met klachten om?