Vorige

Medewerker klantenservice

DE FUNCTIE MEDEWERKER KLANTENSERVICE

Als medewerker klantenservice help je klanten bij klachten, problemen en vragen. Vaak gaan de vragen of klachten over een aangeschaft product of dienst. Jij als Medewerker Klantenservice luistert naar de klant en probeert de klant zo goed mogelijk te woord te staan en de problemen op te lossen.

Ben jij klantvriendelijk, oplossingsgericht en kun je goed luisteren?

Dan beschik je over de juiste eigenschappen en kun je aan de slag om het diploma van de opleiding Medewerker Klantenservice te halen!

DE LESSEN VAN DE OPLEIDING MEDEWERKER KLANTENSERVICE

De opleiding Medewerker Klantenservice van CLC Apeldoorn bestaat uit zes cursussen. Je gebruikt bij al die cursussen een lesboek.

In dat lesboek:

  • Bestudeer je de lesstof.
  • Zie je bij ieder onderwerp dat extra uitleg nodig heeft een instructiefilm. Daarin geeft jouw digitale docent je echt les. Met ondersteuning van onze fysieke docent bij ons op locatie.
  • Volgen daarna vragen en/of opdrachten met uitwerkingen. Je kunt dus zien of je alles goed hebt geleerd en begrepen.

De inhoud van de training Medewerker klantenservice

Vooropleiding

Voor de opleiding Medewerker Klantenservice van CLC Apeldoorn is geen specifieke vooropleiding vereist.

Niveau opleiding Medewerker Klantenservice

Het niveau van deze opleiding is te vergelijken met MBO, niveau 3.

Programma

De opleiding bestaat uit de volgende zes cursussen:

  1. Telefoneren »
  2. Toetsenbordvaardigheid »
  3. Tekstverwerken (Word) »
  4. Zakelijk Engels »
  5. Klantcontacten »
  6. Marketing »

Het is ook mogelijk om je in te schrijven voor één of enkele losse cursussen.

Geadviseerde studieduur

8 tot 10 weken per 2 cursussen. Bij het volgen van de gehele opleiding raden we je aan 2 cursussen naast elkaar te volgen, dit biedt de meeste kans op succes. De bestudeerde stof kan dan niet alleen bezinken, maar je hebt ook wat afwisseling. De studiebelasting is dan 9 tot 11 klokuren per week.

De totale opleiding kan dus in 24 tot 30 weken worden afgerond. Natuurlijk kun je de studieduur naar wens aanpassen, afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt.

Geadviseerde studievolgorde

  1. Telefoneren en Marketing.
  2. Toetsenbordvaardigheid en Klantcontacten.
  3. Tekstverwerken (Word) en Zakelijk Engels.

Examen / certificaten / diploma

Deze opleiding bestaat uit 6 cursussen. Een cursus kan ook los worden gevolgd. Elke cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau.

Bij voldoende resultaat verstrekt Examenbureau LSSO een certificaat. Als je de totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je het LSSO-diploma Medewerker Klantenservice.

Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.

Vrijstellingen

Heb je al een voldoende vooropleiding, dan kun je voor bepaalde cursussen een vrijstelling krijgen. Een vrijstelling vraag je aan bij Examenbureau LSSO. Op www.examenbureaulsso.nl/vrijstellingen/ vind je de procedure en het aanvraagformulier.

Heb je vrijstelling(en) gekregen, dan wordt de prijs van de cursus(sen) waarvoor je vrijstelling hebt ontvangen in mindering gebracht op de totale opleidingsprijs.

Doorstroommogelijkheden

Je kunt na afronding van de opleiding Medewerker Klantenservice nog vier cursussen volgen om in aanmerking te komen voor het LSSO-diploma Commercieel administratief medewerker.