Vorige

Klantcontacten

Tijdens de cursus Klantcontacten van CLC Apeldoorn ben je bezig met mondelinge en schriftelijke contacten.

Eén van de onderwerpen is klachtenafhandeling. Eigenlijk moet je blij zijn met een klacht! Het feit dat iemand de moeite neemt een mail te sturen of een telefoontje te plegen, houdt in dat hij/zij een kans geeft een eventueel gemaakte fout te herstellen of een misverstand op te lossen.

En zolang er maar alles aan gedaan wordt om tot een oplossing te komen, mag je een klacht best nuchter bekijken: waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Diploma / Certificaat

Deze cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een landelijk LSSO-erkend certificaat.

Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.

De inhoud van de training Klantcontacten

Offerte

  • soorten
  • inhoud
  • tips voor het schrijven van een goede offerte
  • een offerte schrijven (vaardigheid)

Nederlandse taal: spelling

  • klinkers en medeklinkers
  • bijvoeglijk naamwoord
  • tussenletter -n- en tussenletter -s-
  • aaneenschrijven van woorden
  • woorden met c en k

Nederlandse taal: schrijfstijl

  • lange zinnen en foute zinsconstructies
  • zinnen in bedrijvende en lijdende vorm schrijven
  • ingewikkeld woordgebruik
  • grammaticale fouten en stijlfouten
  • tips om de schrijfstijl te verbeteren

(Commercieel) zakelijke correspondentie

  • briefindeling en de opzet van een zakelijke brief
  • informatieverzoek schrijven (vaardigheid)
  • informatieverzoek beantwoorden (vaardigheid)
  • uitnodigingsbrief schrijven (vaardigheid)
  • betalingsherinnering en aanmaning schrijven (vaardigheid)
  • klachtenbrief schrijven (vaardigheid)
  • circulaire schrijven (vaardigheid)
  • bestelling, orderbevestiging en betalingsbevestiging schrijven (vaardigheid)

Verkoopgesprek

  • koude verkoop en verkoopinformatie
  • een verkoopgesprek voeren (vaardigheid)
  • een verkoopinformatiegesprek voeren (vaardigheid)

Mondeling presenteren

  • hulpmiddelen bij een presentatie
  • een presentatie maken
  • voorbereidingen voor een presentatie
  • tips voor het houden van een lezing / presentatie
  • een groepspresentatie verzorgen (vaardigheid)

Relatiebeheer

  • beheer van klantgegevens
  • contact houden met de klant
  • netwerken
  • klachtenafhandeling
  • een klacht schriftelijk afhandelen (vaardigheid)