Vorige

Medewerker klantenservice - MBO niveau 3

De opleidingen van Computer Learning Center kenmerken zich vooral door:

  • een combinatie van een klassikale en een digitale leeromgeving
  • de cursist leert de lesstof op individuele basis en krijgt daarnaast persoonlijke klassikale begeleiding
  • de docenten hebben de kennis en kunde om de cursisten tijdens het leerproces goed te begeleiden.

Het lesmateriaal van de theorievakken is opgebouwd uit hoofdstukken. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vargen. De antwoorden op deze vragen kunnen door onze docenten nagekeken worden en gecorrigeerd. Iedere module wordt afgesloten met een examen, bij goed resultaat ontvang je een certificaat. De certificaten voor de 6 modulen samen geven recht op het diploma medewerker klantenservice.

Startdata:

Nadat u bent ingeschreven nem we contact met u op om de startdatum te bepalen en een lesfrequentie met u af te spreken.

Werkwijze:

  • individueel bij ons op locatie onder begeleiding van de docent.
  • 1 op 1 en/of klassikale lessen voor rollenspellen
  • 1 op 1 en/of klassikale lessen voor communicatie en klantcontacten
  • huiswerk kan worden opgestuurd via email en wordt nagekeken door een docent en met op- en aanmerkingen retour gestuurd.

De inhoud van de training Medewerker klantenservice - MBO niveau 3

Doel van deze training:
Na de cursus weet je alles van verkooptechnieken, marketing en commerciële administratie. Je bent organisatorisch en administratief uitstekend in staat om aan de slag te gaan als commercieel medewerker binnendienst.

Word basis

Voor het tekstverwerkginsprogramma Word kunt u bij ons terecht voor een basis en een gevorderden training. Hebt u nog nooit met een tekstverwerkingsprogramma gewerkt, dan is de basistraining een goede start. De basis fundamenten die iedereen ndoig heeft voor het werken met Word leert u in deze computercursus. Tab instellingen toepassen en aanpassen, alinea's inspringen en uitlijnen. Tabellen toevoegen en bewerken en nog veel meer.

Excel basis

Om u behulpzaam te zijn bij het rekenwerk is het programma Excel voor u gemaakt. Niet alleen vaak veel voorkomende berekeningen kunt u hiermee maken maar ook ingewikkelde functies staan tot uw beschikking. Daarnaast kunt u uw rekenwerk ook nog weergeven in verschillende grafiekvormen.

Toetsenbordvaardigheid met 120 aanslagen per minuut

Veel mensen werken dagelijks met een toetsenbord, maar enkelen weten er optimaal mee om te gaan. De tijdwinst van hen die dat wel kunnen is enorm. De cursus Toetsenbordvaardigheid (= blind typen met 10 vingers) helpt de kandidaten alles uit hun toetsenbord te halen.

Telefoneren

In de module telefoneren worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Communicatie
  • Klantgericht handelen
  • Gesprekstechnieken
  • Telefoongesprekken voorbereiden
  • Telefoongesprekken voeren
  • Soorten gesprekken
  • Communicatie-infrastructuur
  • Telecommunicatiediensten
  • Telefoneren: etiquette en alfabet
  • Telefoonoefeningen

Klantcontacten

Het lesboek Klantcontacten bestaat uit acht hoofdstukken. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vragen en/of opdrachten. De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Offerte
  • Nederlandse taal: spelling
  • Nederlandse taal: schrijfstijl
  • (Commercieel) zakelijke correspondentie
  • Verkoopgesprek
  • Mondeling presenteren
  • Relatiebeheer

Praktijkvaardigheden

In de module praktijkvaardigheden worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Baliewerkzaamheden
  • Nederlandse taal
  • Notities en memo's 
  • Postverwerking
  • Archiveren
  • Persoonlijke presentatie
  • Internet en E-mail
  • Solliciteren
  • Loopbaan en social media: LinkedIn

In het Register Instellingen staan onderwijsinstellingen ingeschreven die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs.  Blik op werk keurmerk Computer Learning Center  coeltoetscentra WFT Verzekeringen Inkomen Pensioen  MOS certified testing center  Samenwerkende ICT opleiders Nederland  Europees Computer Rijbewijs  Certiport MOS  Lamark flexibel examineren